Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Επίσκεψη στη Ζάκυνθο
Φωτογραφίες Ηλίας Κοντός
 Γράφει ο Ηλίας Κοντός

Το τετραήμερο μεταξύ 19-22 Μαρτίου, η Περιβαλλοντική Ομάδα του σχολείου μας είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί το όμορφο νησί της Ζακύνθου
με σκοπό να ενημερωθεί για το κύριο θέμα του περιβαλλοντικού προγράμματος: ‘’Ο Σεισμός σαν Φαινόμενο & Μέτρα Προστασίας’’.

Την πρώτη ημέρα, μετά από ένα πολύωρο και κουραστικό ταξίδι, φτάσαμε στη Ζάκυνθο όπου τακτοποιηθήκαμε αρχικά στο ξενοδοχείο και στην συνέχεια μεταβήκαμε στο ΚΠΕ Λιθακιάς. Εκεί μας περίμεναν οι υπεύθυνοι του κέντρου, οι οποίοι μας καλωσόρισαν και μας έδωσαν κάποιες πληροφορίες για τον σεισμό και γενικότερα για τις πιθανές επιπτώσεις του . Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μάλιστα αποτελούσε και ο σεισμός που έπληξε τη Ζάκυνθο το 1953, ο οποίος κυριολεκτικά κατέστρεψε το νησί.

Τη δεύτερη ημέρα ξυπνήσαμε με «φορτισμένες τις μπαταρίες μας» και ξεκινήσαμε το δρόμο μας με το λεωφορείο, κατευθυνόμενοι σε πεδία παρατήρησης ρηγμάτων, πάντα βέβαια με τη συνοδεία του ξεναγού μας, που μας πληροφορούσε για κάθε τι που συναντούσαμε στο δρόμο μας. Μετά πήγαμε στο ΚΠΕ όπου χωριστήκαμε με έναν πολύ ωραίο και διασκεδαστικό τρόπο σε ομάδες για να πληροφορηθούμε για μέτρα προστασίας, τα οποία αργότερα εφαρμόσαμε κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης. Επιπλέον μάθαμε πώς να σχεδιάζουμε ένα χάρτη εκκένωσης κτιρίου, πώς να καθοδηγούμε κάποιον προς την έξοδο κινδύνου και πολλά άλλα απαραίτητα σε περίπτωση σεισμού. Επίσης, οι υπεύθυνοι του προγράμματος μας ενημέρωσαν για τα λάθη που έγιναν, έτσι ώστε να τα εφαρμόσουμε σωστά σε πραγματικές καταστάσεις. Στη συνέχεια μας δόθηκαν κάποια χαρτιά εμπειριών, στα οποία έπρεπε να αποτυπώσουμε όλες τις πληροφορίες που αποκομίσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Τέλος, το βράδυ βγήκαμε έξω για βόλτα για να χαλαρώσουμε λίγο και να ψωνίσουμε κάποια αναμνηστικά.

Η επόμενη μέρα ήταν μπορώ να πω αρκετά χαλαρωτική, αφού περιηγηθήκαμε σε διάφορα φυσικά τοπία του νησιού, όπως το λόφο του Στράνη, στον οποίο συγγράφηκε ο εθνικός μας ύμνος από το Διονύσιο Σολωμό, καθώς επίσης και το ύψωμα Μπόχαλη, που κυριολεκτικά μας μάγεψε με την πλούσια βλάστηση και την υπέροχη θέα του σε ολόκληρη τη Ζάκυνθο. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς τον Ι.Ν. Αγίου Διονυσίου, πολιούχου της Ζακύνθου, όπου είχαμε την ευκαιρία να ασπαστούμε τα λείψανα του Αγίου. Μετά επισκεφθήκαμε και το μουσείο του Διονύσιου Σολωμού, το οποίο βρίσκεται στην πλατεία του Αγ. Μάρκου, στο κέντρο της πόλης της Ζακύνθου. Εκεί είδαμε τον τάφο του εθνικού μας ποιητή, κάποια προσωπικά του αντικείμενα και παραδοσιακές φορεσιές της πόλης. Αργότερα μεταβήκαμε σε εργαστήριο παραγωγής μαντολάτου, ενός από τα πιο γνωστά παραδοσιακά γλυκίσματα της Ζακύνθου. Εκεί ενημερωθήκαμε σχετικά με την παραγωγή του, τα συστατικά του καθώς και για τα μυστικά που κρύβονται πίσω από αυτό το εντυπωσιακό γλύκισμα. Η υπόλοιπη μέρα ήταν γεμάτη βόλτες στην πόλη και ξεκούραση, καθώς την επόμενη μέρα μας περίμενε μεγάλο ταξίδι.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε, τέλος, όλους τους υπεύθυνους του προγράμματος ,την κα Μωυσιάδου, την κα Φούσκα, την κα Μπακογιάννη, καθώς επίσης και τον κ. Παπαζήση που μας συνόδεψαν σε αυτήν την εκδρομή. Επίσης, θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους υπεύθυνους του ΚΠΕ που μας έμαθαν πολλά πράγματα σχετικά με τους σεισμούς και το ξενοδοχείο για την υπέροχη φιλοξενία του!

Η εκδρομή ήταν πραγματικά τέλεια, διασκεδαστική και θα μας μείνει όλους αξέχαστη. Ευχόμαστε να ξανασυναντηθούμε όλοι μαζί, ξανά, σε μια ακόμη πιο μεγάλη εκδρομή!!!