Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016



   ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Γράφουν η Παναγιώτα Βλάμη και ο Γιώργος Γκανάτσιος
  Οι Έλληνες οφείλουν την μακροζωία τους στη διατροφής τους, την      Μεσογειακή διατροφή. Η Μεσογειακή διατροφή είναι η παραδοσιακή ελληνική δίαιτα. Περιλαμβάνει κυρίως τα ψάρια, το ελαιόλαδο, τα φρούτα, τα λαχανικά, καθώς αυτά ήταν διαθέσιμα στους Έλληνες από τη γη τους. Το κρέας ήταν ένα πολύ σπάνιο γεύμα, το μαγείρευαν στις γιορτές. Επίσης, περιλάμβανε αρκετά δημητριακά, ζυμαρικά και ρύζι.

  Το πόσο συχνά ή αραιά περιλαμβάνει η Μεσογειακή διατροφή κάποιες  τροφές εξαρτάται από την περιοχή. Οι παραθαλάσσιες περιοχές έχουν πρόσβαση στη θάλασσα, άρα και πολύ μεγάλο ποσοστό κατανάλωσης των ψαριών και των θαλασσινών. Οι κάτοικοι μιας ορεινής περιοχής θα τρέφονται με λιγότερα ψάρια .
  Καθημερινά, με βάση την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής, πρέπει να τρεφόμαστε με οκτώ μικρομερίδες  επεξεργασμένα δημητριακά, τρεις φρούτα, έξι λαχανικά, δύο γαλακτοκομικά προϊόντα και φυσικά το ελαιόλαδο , ως κύριο προστιθέμενο λιπίδιο .
  Επιπλέον, το εβδομαδιαίο διατροφικό μας πρόγραμμα καλύτερα να περιέχει  τέσσερις μικρομερίδες πουλερικά , πέντε με έξι μικρομερίδες ψάρια , τρεις πατάτες , τρεις το αυγό, πάλι τρεις μικρομερίδες γλυκά και  τρεις με τέσσερεις ελιές, όσπρια ή ξηρούς καρπούς . Τέλος, μηνιαία θα ήταν καλύτερο αλλά και οικομικότερο να τρεφόμαστε με τέσσερις μικρομερίδες κόκκινο κρέας .
Η Μεσογειακή διατροφή είναι μία ισορροπημένη διατροφή, που μας παρέχει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, με λιγότερες θερμίδες και λιγότερα κορεσμένα λιπίδια. Έχει και προληπτικές ιδιότητες, καθώς μειώνει τις πιθανότητες για εμφάνιση καρδιοπαθιών, της παχυσαρκίας και άλλων προβλημάτων υγείας .
Κατά τη γνώμη μου, η Μεσογειακή διατροφή επιβάλλεται, διότι ειναι ο καλύτερος τρόπος για να αναπτυχθούμε καλύτερα σωματικά, να μην πάσχουμε από κάποια διατροφοεξαρτόμενη ασθένεια και να διατηρούμε τα κιλά μας. Συνιστάται  για όλες τις ηλικίες .
Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είμαστε με τα επεξεργασμένα προϊόντα . Να διαβάζουμε πάντα τα συστατικά, διότι κάποια από αυτά μπορεί να  είναι  παχυντικές ή, ακόμα χειρότερα, καρκινογόνες ουσίες. Γι'αυτόν και οχι μόνο τον λόγο πρέπει να προτιμάμε τα προϊόντα του κήπου από το χωριό της γιαγιάς και του παππού. Αν δεν υπάρχει αυτή η ευκολία, τότε προσπαθούμε να προμηθευόμαστε τα φρούτα, τα λαχανικά και άλλα προϊόντα από κάποιον παραγωγό  που να μας τα προμηθεύει εγγυημένα και να μας τα  προτείνει ανεπιφύλακτα.
Δημοσκόπηση για τη διατροφή
Ρωτήσαμε μαθητές του γυμνασίου μας ( 13 έως 15 ετών) και να  τα αποτελέσματα του γκάλοπ :
- Πόσο συχνά καταναλώνεις φρούτα-λαχανικά ;
   Καθημερινά : 61%
   4-5 φορές την εβδομάδα : 35%
   2 φορές την εβδομάδα : 4%
-Πόσο συχνά καταναλώνεις ψάρια-πουλερικά ;
  3-5 φορές την εβδομάδα : 30%
  1 φορά την εβδομάδα : 70%
-Πόσο συχνά καταναλώνεις κόκκινο κρέας ;
  3-5 φορές την εβδομάδα : 12%
  1-2 φορές την εβδομάδα : 62%
  2 φορές τον μήνα : 12%
  πιο αραιά : 14%
-Πόσο συχνά καταναλώνεις γεύματα από fast food ;
  Καθημερινά : 1%
  4-5 φορές την εβδομάδα : 3%
  1 φορά την εβδομάδα : 32%
  πιο αραιά : 65%
-Πόσο αλάτι χρησιμοποιείς καθημερινά στις τροφές ;
  Πολύ : 34%
  Λίγο : 61%
  Καθόλου: 5%
-Προτιμάς τους φυσικούς χυμούς ή τα αναψυκτικά ;
  Τους φυσικούς χυμούς : 88%
  Τα αναψυκτικά : 12%
-Πόσα γεύματα καταναλώνεις την ημέρα ;
  5: 25%
  4: 42,5 %
  Λιγότερα: 27,5%
  Περισσότερα: 5%