Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Μονεμβασιά

Γράφει η Ειρήνη Κρανιώτη

Με το κλείσιμο της τελευταίας χρονιάς στο Γυμνάσιο ανακαλούμε στη μνήμη μας όλες τις εμπειρίες και τις στιγμές που ζήσαμε με τους φίλους και τους συμμαθητές μας. Από τις καλύτερες εμπειρίες που ζήσαμε τη φετινή χρονιά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν οι σχολικές εκδρομές. Στις αρχές Μαρτίου πραγματοποιήσαμε ένα μεγάλο ταξίδι διασχίζοντας ,
σχεδόν, όλη την ηπειρωτική Ελλάδα με προορισμό στο νότο την πόλη της Μονεμβασιάς.

Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί γεμάτοι ενέργεια και προσδοκίες για τις επόμενες τέσσερις ημέρες που θα περνούσαμε όλοι μαζί. Αφού περάσαμε αρκετές ώρες στο λεωφορείο και έπειτα από πολλές στάσεις, καταλήξαμε στον πρώτο προορισμό μας, την εντυπωσιακή Πάτρα. Η πόλη ήταν στολισμένη, καθώς ήταν έτοιμη να υποδεχθεί την Αποκριά, για την οποία φημίζεται. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, το οποίο βρισκόταν κεντρικά, μας δόθηκε η ευκαιρία να εξερευνήσουμε το μέρος μέσω πολλών περιηγήσεων. Είχαμε πολλές ελεύθερες ώρες και έτσι μπορέσαμε και γνωρίσαμε ένα μικρό κομμάτι της βραδινής ζωής της πανέμορφης πόλης. Την επομένη, μετά το πρωινό ξύπνημα, βρεθήκαμε στο λιμάνι, όπου τραβήξαμε κάποιες αναμνηστικές φωτογραφίες.

Πριν φτάσουμε στον τελικό προορισμό μας, τη Μονεμβασιά, επισκεφτήκαμε την αρχαία Ολυμπία. Είδαμε ό,τι απέμεινε από ιδιαίτερα σημαντικά κτίρια, όπως ο ναός του Δία, της Ήρας , το Γυμνάσιο, το Πρυτανείο, η Παλαίστρα και πόσα ακόμη. Εντυπωσιαστήκαμε από τον τόπο διεξαγωγής των Ολυμπιακών αγώνων, όπου έλαβε χώρα και ένας άτυπος αγώνας δρόμου μεταξύ των συμμαθητών μας. Στον ίδιο χώρο βρίσκεται και το Αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας, το οποίο περιλαμβάνει πολλά αξιοθαύμαστα εκθέματα με σημαντικότερα τον Ερμή του Πραξιτέλους, τα αετώματα του ναού του Δία, τη Νίκη του Μενδαίου Παιωνίου και το κύπελλο που ανήκε στο Φειδία. Αφού τελείωσε η ξενάγηση, ξεκινήσαμε για την Μονεμβασιά. Με μουσική και ευθυμία ανυπομονούσαμε για την άφιξη.

Όταν καταλήξαμε στο ξενοδοχείο, είχε ήδη νυχτώσει και γι’ αυτό τακτοποιηθήκαμε γρήγορα στα δωμάτια και ξεκινήσαμε για την ταβέρνα στην οποία θα περνούσαμε τη βραδιά. Εκεί χορέψαμε και διασκεδάσαμε όλοι μαζί, πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, για να ξεκουραστούμε για την επόμενη γεμάτη μέρα. Την επομένη δεν αποφύγαμε το πρωινό ξύπνημα, καθώς έπρεπε να συγκεντρωθούμε για να πραγματοποιηθεί η προκαθορισμένη ξενάγηση στο Κάστρο της Μονεμβασιάς. Είδαμε ολόκληρο το Κάστρο με τη βοήθεια της ξεναγού, η οποία μας έδινε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για όλα τα αξιοθέατα που επισκεπτόμασταν και ήταν πρόθυμη να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις μας. Μας έμεινε αξέχαστη η έντονη φυσική ομορφιά του Κάστρου, καθώς και η κεντρική πλατεία με τα γραφικά μαγαζιά, το λιμάνι, οι Εκκλησίες με τουρκικές και ιταλικές επιρροές , τα σχολεία, το σπίτι του Γιάννη Ρίτσου και φυσικά η ευρέως φήμης γνωστή Εκκλησία του Ελκόμενου Χριστού.

Με όλες αυτές τις γνώσεις, κάθε ομάδα που είχε αναλάβει έναν συγκεκριμένο τομέα έρευνας μπορούσε να συμπληρώσει τα ερωτηματολόγια που μας είχαν δοθεί. Επιπλέον, οι παραπάνω πληροφορίες μας ήταν απαραίτητες έτσι ώστε να μπορέσουμε να φέρουμε εις πέρας το ηλεκτρονικό παιχνίδι που απαιτούσε καλή γνώση του Κάστρου και επομένως περιήγηση μέχρι την κορυφή. Βέβαια αυτές τις δύο μέρες δεν έλειψαν οι βόλτες στην παραλία που ήταν απέναντι από το ξενοδοχείο. Το βράδυ διασκεδάσαμε πάλι όλοι μαζί σε ένα εστιατόριο.

Έτσι φτάσαμε στη μέρα της αναχώρησης! Όλοι κουρασμένοι και εξαντλημένοι λόγω των έντονων ρυθμών των τελευταίων ημερών επιβιβαστήκαμε στα λεωφορεία και πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Η Κοζάνη μας περίμενε! Οι ξεναγήσεις δεν είχαν τελειώσει! Επισκεφτήκαμε το Μυστρά και ανεβήκαμε τα καλντερίμια με σκοπό να φτάσουμε στην κορυφή. Λίγο η κούραση, λίγο τα άπειρα (όπως μας φαίνονταν) σκαλιά, λίγο η θλίψη που αισθανόμασταν για το τέλος της εκδρομής έκαναν την ανάβαση να μοιάζει άθλος στα μάτια μας. Φυσικά όλα κύλησαν ομαλά και ήμασταν έτοιμοι για την τελευταία ξενάγηση, αυτήν της Ναυπάκτου. Είχαμε ελεύθερη ώρα για να δούμε αυτή την υπέροχη πόλη με το υπέροχο γαλάζιο. Αξιοσημείωτο ήταν ότι όλες οι ξεναγήσεις στα κάστρα -εκτός από αυτό της Μονεμβασιάς (που έγινε από το Κ.Π.Ε. της πόλης)- γίνονταν από τους ίδιους τους μαθητές. Με αυτόν τον τρόπο μας εντυπώθηκαν πολλά στοιχεία για τα μέρη που είδαμε. Αξιοπρόσεκτος ήταν επίσης ο αριθμός τουριστών που συναντήσαμε, αλλά και ο ιδιαίτερα αίθριος καιρός και οι υψηλές θερμοκρασίες. Έτσι μετά από κάποιες ολιγόλεπτες στάσεις φτάσαμε στο τέλος αυτής της εμπειρίας και επιστρέψαμε στα <<πάτρια εδάφη>>!

Παρά την κούραση, το περπάτημα, το απαιτητικό πρόγραμμα, τις ιδιομορφίες κάθε πόλης που την έκαναν ξεχωριστή. Αυτές τις τέσσερις μέρες είχαμε την ευκαιρία -εκτός από το να κερδίσουμε άπειρες γνώσεις και να επεκτείνουμε τους ορίζοντές μας- να δεθούμε και να δημιουργήσουμε φιλίες. Γνωριστήκαμε μεταξύ μας καλύτερα και σεβαστήκαμε ο ένας τον άλλον. Διασκεδάσαμε, γελάσαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και λειτουργήσαμε σαν ομάδα. Αυτός εξάλλου ήταν ο σκοπός της εκδρομής! Λοιπόν τον πετύχαμε και ευχαριστούμε για αυτό όλους όσους βοήθησαν για την πραγμάτωση της εκδρομής!