Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

 Σταχυολογώντας γνώμες μαθητών Β΄ Γυμνασίου για τις καταλήψεις.....

....Όταν λοιπόν στο σύστημα της παιδείας υπάρχουν ελλείψεις
τότε οι μαθητές βρίσκουν μια μορφή αγώνα η οποία ολοκληρώνεται με τις καταλήψεις....... Οι καταλήψεις πρέπει να είναι λόγος για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και όχι ευκαιρία για χάσιμο μαθήματος... Η άποψή μου είναι υπέρ της κατάληψης, γιατί μέσα από αυτήν οι μαθητές διαδηλώνουν τα αιτήματά τους....

Κατά τη γνώμη μου οι καταλήψεις στα σχολεία είναι μια αντίδραση των μαθητών απέναντι στους καθηγητές και ένας τρόπος να εκφράσουν τα αιτήματά τους. Μερικές φορές και για να δείξουν στον κόσμο τι μπορούν να κάνουν με αυτή τη μορφή αγώνα....

Η κατάληψη δε μου άρεσε καθόλου, γιατί χάλασαν πόρτες , κάδους, παράθυρα, πόμολα.......... για μένα η κατάληψη είναι ό,τι χειρότερο..

..Για να γίνει κατάληψη σε ένα σχολείο πρέπει οι μαθητές να είναι αρκετά πιεσμένοι από τα μαθήματα και άλλες υποχρεώσεις. Επίσης η κατάληψη σε ένα σχολείο φέρνει αρκετές συγκρούσεις και καταστροφές...


...Καλύτερα θα ήταν η κατάληψη να γίνεται από ενήλικες ή παιδιά Λυκείου τα οποία έχουν ευθύνη για ό,τι και αν συμβεί και ωριμότητα....

...Επίσης ξοδεύονται αρκετά χρήματα για την αποκατάσταση των ζημιών που προκαλούνται κατά τη διάρκειά της..


Είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι μαθητές εκφράζουν τη γνώμη τους με ένα είδος επανάστασης ή τα αιτήματα και παράπονα από το σχολείο τους..... Οι καθηγητές πρέπει να σέβονται τη γνώμη των μαθητών και όχι να τους αντιμετωπίζουν σαν απλά παιδιά χωρίς γνώμη για την κοινωνία τους. Πρέπει να υπάρχει κατανόηση και από τις δυο πλευρές, γιατί αλλιώς οι μαθητές ξεσηκώνονται για τον λόγο ότι η κατάληψη είναι ένας τρόπος αναρχίας...

..Κάποιοι βρίσκουν ευκαιρίες για να δείξουν τον επιθετικό τους χαρακτήρα, βανδαλίζοντας το δεύτερο σπίτι τους, το σχολείο και με αυτό εκθέτουν πρώτον τον εαυτό τους, δεύτερον τους γονείς τους και τρίτον την διεύθυνση και τους καθηγητές... Άμα οι σχολικές καταλήψεις είχαν σοβαρά αιτήματα και γίνονταν χωρίς καμιά καταστροφή, ίσως να ήταν πιο αποτελεσματικές...

...Τις αφορμές αποτελούν ελλείψεις εξοπλισμού, καθηγητών αλλά και σχολείων από πολλές πόλεις. Η αιτία: η επιθυμία για προβολή του δεκαπενταμελούς και χάσιμο διδακτικών ωρών..... Σαν μαθητής καταλαβαίνω ότι η κατάληψη πηγάζει απ' την επιθυμία μας για επανάσταση, για αντίδραση στα όσα καθημερινά ζούμε αλλά και από τη ζωντάνια και την εκρηκτικότητα της ηλικίας μας...